Helvetessaker!

Det här bloggfenomenet är lite väl drygt, eller hur?
Om man nu ska ta up och prata om bloggar och dess ägare så finns det inte mycket vettigt man kan prata om. Det är småtjejer som pratar om sina ideala kroppar, om hur mycket fejkade saker de har i alla olika kroppsdelar - photoshoppa alla bilder så de ser ännu smalare ut.
Men något jag stör mig på ännu mer är dessa jävla modebloggare! Hur fan kan man ens våga att lägga ut alla ens kläder på internet? Det bör vara ungefär 20% av alla läsare som tycker att det är snyggt ens. Så vad är det för mening att hänga ut sina fula jävla kläder för världen att se? Det som vore roligt är om någon bonde började lägga ut "Face look" och dyligt.
Något som är mer irriterande är modebloggare som envisas med att visa prislappar och kvitton från de senaste köpen. Jag skiter fullständigt om den maniska bantaren Dennis M köper en minkjacka för cirk 32 0000. Vilken idiot bryr sig om sånt? Det är väl ren idioti rakt igenom.

Så, alltså, för att kunna "vara något i bloggvärlden" så måste man vara underviktig, dricka massa chai latté eller nått sånt exotiskt, köpa fula kläder för flera tusen, starta blogg-bråk med annat folk minst en gång i veckan, photoshoppa sönder bilder, skönhetsoperera sig etc. etc. etc. Alltså inget som man är egentligen, utan man får så lov att spela sig fram över internet.

Vart är moralen i det?
Hur i hela jävla friden går det ihop att man ska kunna tjäna massa pengar på att få andra människor att må dåligt, och i mitt fall, riktigt jävla flyförbannad?
Dom tar upp onödig plats på internet, som någon annan själ borde få ta upp ist.

Det är skitsnack och helvetessaker rakt igenom.
Less, det är vad jag blir.


Kommentarer
Postat av: Babbo

Hear hear!

Det där var pappas flicka det! :)

2009-11-11 @ 17:40:45
URL: http://klatuu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0