Första dag som arbetslös!

Det har väl varit ganska historiskt i sig, men det har inte hänt mycket.
Har varit och hämtat lite mer böcker på biblioteket och böcker som mamma fick låna från Blackeberg.
Utspritt i hela Stockholm.
Men jag var tvungen att köpa böcker själv också, sånt blir man stört less på.
1100 kr åt helvete. Det är mat för två veckor.
Eller tre par nya jeans.
Eller två par skor.
Eller 31 par nya glasögon från Myrorna.
Eller 22 flaskor Down Under från Bolaget.
Eller 3,6 resor fram och tillbaka till Bollnäs.
You see the point! Onödiga pengar.

Idag har jag läst igenom Homeros - Odysseen och håller på med Medea nu.
Det går ganska bra, måste jag säga. Eller, jag tycker det. Får vänta och se tills de andra lägger upp sina arbeten, hur mycket bättre dom har gjort.
Men, men. Nästa månad när det är Jane Eyre och Madame Bovary kommer jag ÄGA. Alltså, ÄGA SKITEN ur tanterna.
Vänta och se.

Vänta och se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0