I rather be loneley than happy with somebody else.

Jag har fått många mothugg sedan jag sa att jag skulle testa vegankosten ett tag.
Syster, tex, blev skitsur. Haha.
Anledningen till det här är mycket enkelt egentligen.
Jag tycker inte om det faktum att det kostar sju gånger mer att upprätthålla köttproduktionen än vegan/vegetarisk kost. Dessutom är dessa köttfabriker dåligt för alla runt om, miljön så som människan.
Sen så vet jag om mycket väl att bara för att jag börjar äta vegankost så löser inte det välrdshunger eller växthuseffekten, men jag tycker att om man kan bidra till en bättre värld så ska man göra det.
Bara det faktum att det är 11000 barn om dagen som dör av hunger är tillräckligt för mig. Hade inte vi haft alla dessa köttfabriker utan vi hade nyttjat naturen för så som den var, så hade flera av dessa barn kunnat äta sig mätta för dagen.
Enkelt.
Sen vet jag mycket väl om krånglet som kommer utav det.
Vad ska man äta?
Vart ska man äta?
Vilka öl får man dricka? Må vara den viktigaste punkten av dem alla.

Jag tror även att detta kommer hjälpa mig att skaffa en liten mer varierad kost så jag får i mig det jag behöver.
För nu lever jag mest på ostmackor och pasta.
Vilket är mjölk och ägg i, så det går ju bort nu.
Förhoppningsvis iaf.


Jag tror på det här iaf.
Och det är ändå det viktigaste för mig, att jag gör något jag tror på och att världen blir lite bättre i slutändan av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0