Lite löst snack, då?

Jag har tänkt på en sak den senaste tiden och jag vet att ni vill veta allt jag tänker, så here it goes.
Jag träfffade en kille för ett tag sedan, bara lite snabbt och lite lätt - vad annars?
Killar är ju svin, villospår i know, men jag är allt för det här med ärlighet.
Vi snackade om allt mellan himmel och jord, så som man gör med folk man inte känner, man känner och klämmer lite tills man hittar något som man kan samtala om.

Vi kom in på det här med att skänka pengar till folk som inte har det så bra ställt själv, så som UNICEF etc.
Då sa jag precis som det var, att jag tycker att om man har pengar och känner att man vill hjälpa till - så bör man göra det. Själv stödjer jag WWF, UNICEF, WSPA och har gjort det ett tag.
Vet ni vad denna killen tycker om det?
Att det var egoistiskt.
Att folk som ger pengar till välgörenhetsorganisationer enbart gör det för att kunna gå runt till folk och skryta med det faktum att dom undanvarar 100kr i månaden till barnen i Mombasa.
Det blev en ganska lång utläggning från hans sida om att han tycker mindre om folk som skänker pengar och att man bara gör det för egen vinnning.

Och vet ni?
Jag visste redan från början att detta är ingen kille som är nå speciell, men från den stunden han sa det kände jag att jag tappade hoppet lite mer om mänskligheten.
Nu är jag inte emot att alla är olika och alla kan inte tycka samma.
Men att man är egoistisk när man försöker hjälpa till?
Den går jag inte med på.
Man gör så gott man kan, och det duger.
Det duger gott och väl.

Slutsatsen, då?
Han tyckte jag var egoistisk och lite töntig för att jag stod för en sådan sak.
Jag tyckte han var ännu mer egoistisk och lite sämre som människa när han sa det han sa.
SÅ, alla är olika och alla har olika uppfattningar om ALLT.
Det gäller att sålla bland allt folk, så hittar man några sköningar till slut.

Sen bör man kanske tillägga att denna killen tyckte att det var en bra egenskap att jag såg bra ut utan smink.
Ursäkta? Egenskap? Jag föddes så här. Min charmiga sida är en bra egenskap.


Karlar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0