Vad fan är grejen?

Lyssnade på radion på väg hem från Ellas skola idag, och blev sjukt irriterad av folket som springer runt på gatorna i denna jävla stad. Whats up med hela grejen att hata Gud?
"Gud är ond" sa en kärring som inte har fått manlig närhet på 67 år.
Det är enbart bullshit. Människan är ond, inte tvärtom.
Det jag tror på är att Gud skapade människan med alla dess känslor, sunt förnuft och fria viljan. Vem är det som säger att det är Gud som startar alla krig eller tar beslutet hos alla mördare eller pedofiler?
Vem var den ens som började prata om att allt ont i världen beror på Gud?
Ofattbart dumt.
Eller bara slappt och lätt att skylla ifrån sig på Gud än att ta på sig ansvaret själv.
Att vara en bra människa är upp till en själv, man tar sina egna beslut.
Grow some balls och sluta skyll på Gud!
För FAN!

Jag mår dåligt, men det börjar bli bättre.
Så där när man sitter och gråter fast det inte ens är meningen.
Det är så ofattbart ont överallt så att tårarna trycks ut av sig själv.
Men, som sagt, det börjar bli bättre.
Ligga och vila ett tag, sedan ska jag iväg till Håkan, om jag orkar.

Fick tillbaka pengar på skatten idag.
Det tackar jag nå ofantligt mycket för och det åker rakt ner i Afrika-kassan, som jag så fint kallar det för.
Eller, jaaa, undantag på några kronor då.
Man måste ju leva också.

Dagens grattis till Helén!

Kommentarer
Postat av: Helén

Du är en gounge! Vet du det? Förresten håller jag med dig i ditt resonmang om Gud!

Pussåkram!!

2009-06-11 @ 10:20:49
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0