En av dagens funderingar.

Jag gled runt lite på bloggar, som vanligt, när jag var på väg till jobbet i morse.
Och då ser jag att två brudar säger att de ska laga middag, ta på sig fina underkläder eller köpa en present till sin pojkvänn och vips så är hon världens bästa flickvän!
Vad i helvete?!
Hur kan man definiera sig själv som världens bästa flickvän för att man lagar mat till sin karl? Eller för att man har på sig sexiga underkläder? Eller ens köper något till honom?

Jag tänker så här;
Laga mat till honom? WTF! Är detta 50-talet? Om du nu ska laga mat till din karl så gör du det för att du antingen vill/tycker om att göra det eller för att överraska honom. (För det är ju han som ska göra det egentligen)
Sexiga underkläder? Du kan vara en saggig fuling och ändå få ligga med din pojkvän, han älskar dig (förhoppningsvis) för den du är och inte för dina underkläder.
Köpa present till honom? Sen när har det funkat att köpa vänskap/kärlek?

 

Detta är alltså för mig helt jävla obegripligt att man ska behöva laga mat, porra till sig eller köpa något för att vara "världens bästa flickvän". Vad hände med omtanke, kärlek och gemenskap? Dessa brudar är helt pantade och gör mig otroligt förbannad.

 

Inte vet jag om det är lilla feministen i mig som vakna eller suringen, men sånt här förstår jag mig inte på. Var dig själv för fan!


Kommentarer
Postat av: Helén

Bra rutet Johanna!Du är en sund jänta du!!

Kraaaaam påddä!

2010-07-31 @ 16:57:18
URL: http://hembretsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


RSS 2.0